Luften är kall och klar
Publicerat den

 
Hittade denna text på favvo sidan Tumblr och tyckte den var lite roligt, tror egetligen många tycker så här i sin hemlighet haha. Men hösten är här på riktigt och vet att jag tjatat om det mycket men det börjar bli kallt nu. Jag har burit min fluffjacka för första gången och jag dricker te varje kväll som med endast en skvätt mjölk i ser ut som gammalt diskvatten, fast gott är det ju i alla fall. Jag letar efter kappor, längtar efter vintage butiker och drömmer om längenheter med högt i tak, golv som knarrar och stora fönster med utsikt över vattnen där man kan sitta och filosofera om man skulle vilja.
 
Jag har så mycket tankar som bara virrar runt innom mig men så fort jag tar upp en penna och vill skriva slår det svart i huvudet och alla mina färger försvinner och papprena förblir tomma. Är därför glad för Veronica Maggios nya album som inte alls gör en besviken. Det hjälper tankarna att formuleras till ord lite på traven.
 
Veronica Maggio – Mörkt
 
- julia






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?