Grekland - Båtluff
Publicerat den

I somras var jag på en EPIC resa tillsammans med fem av mina bästa vänner. Vi båtluffade genom Grekland och ögruppen Kykladerna och allt var bara heeeeelt magiskt. Det var vår första resa på egen hand utan föräldrar och det är verkligen en upplevelse jag kommer minnas för resten av livet. Har massor av bilder och även en film som jag klippt ihop, men tänkte börja med att visa lite mobilbilder!

Vi flög till Santorini, landade tidigt på morgonen och tog sedan taxi till hamnen där vi väntade in färjan som skulle gå till Naxos.

När båten gått i land vid Naxos tog vi bussen ut till Plaka beach och började leta efter någonstans att bo.

Vi hittade ett jättefint ställe som hette Maragas Camping där vi hyrde två stycken rum med kök!

Där hängde vi i tre nätter och solade och badade och tog en tur in till Naxos stad en av kvällarna. Suuuuper mysig stad med massa gamla byggnader och butiker i små gränder.

Vi tog promenader och drack drinkar på stranden

och sista kvällen klädde vi upp oss och åt vi på en tapas restaurang

Efter Naxos bar det vidare till Paros och staden Naoussa

Naoussa hade inte så mycket stränder men staden där var ännu mysigare än på Naxos

Vi tog en paus under fina blommor i letandet av boende

och till slut hittade vi hotellet Aspasia-Maria där vi stannade i två nätter

Nästa ö på tur var den lilla ön Antiparos som ligger precis utanför Paros.

Vi stannade där i två nätter och gjorde en dagsutflykt vilket är en av de finaste platser och dagarna jag upplevt

Ios var den fjärde ön vi åkte till, där checkade vi in på ett hotell med pool och vacker utsikt

och vi dansade varje natt tills det blev ljust och tidig morgon

och en kväll tog vi med oss mat högst upp på ön och satte oss på en kyrka för att se på solnedgången

Sedan tog vi färjan tillbaka till Santorini för att stanna där i två nätter innan flyget skulle ta oss hem

vi betalade det dyraste på hela resan för boende, men fick en helt magisk utsikt

och vi kollade på den kända solnedgången i staden Oia

sedan sov vi på marken utanför flygplatsen i väntan på planet.

Vi började planera nästa resa direkt när vi kommit hem, och vi alla grät en skvätt sista morgonen för att ingen ville åka där ifrån. Så nästa sommar bär det förhoppningsvis av till Grekland igen, några nya öar och sedan av vecka i Kroatien!