Vakna Nätter
Publicerat den

Åter igen har klockan slagit över midnatt en kväll som denna då jag verkligen behöver sova. Iställer sitter jag och pular på designen på bloggen, inspireras av allt fint på Tumlbr och söker efter billiga flygresor till Paris (och till resten var världen för den delen). Längtar bort bort bort. Min ålderskris har kommit alldeles för tidigt och jag önskar bara att jag kunde njuta och leva i nuet men det går inte när beslut om framtiden hela tiden gör sig påminda. Egentligen ska jag väl inte oroa mig för att inte få uppleva världen men är så rädd att jag kommer bli en sån som fastnar så djupt i sina drömmar och tankar att man inte kan slita sig från det och leva ut det i sin verklighet. Det är så himla lätt att fastna där, bara glida med och så vips så har hela ens liv försvunnit. (Säger ju att jag har ålderskris) Och folk bara skrattar åt mig när jag tar upp saker som detta. Förstår dom dock, en 16-åring kanske inte borde tänka så här. Å andra sidan tycker jag att ålder bara är en siffra, inte något som definerar en person och dess åsikter och värderingar. Typ att man kan vara ung när man är 70 och gammal fast man är 20. Så vem vet, jag kanske är 50+ egentligen?
 
 
- julia






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?